Cuma, Eylül 01, 2006

sinclair spectrum

ilk klavyeli bilgisayarı görmem 80lerin ortalarına doğru oldu. babamın mezun olduğu okula gitmiştik, okulun o zamanlar bile bir bilgisayar odası vardı, işte karşımda sinclair spectrum adlı güçlü alet duruyordu. ustalardan yardım alarak ilk bilgisayar oyunumu bu aletle oynadım. sarı yeşil renkler ağırlıkta oyunlar vardı bu alette. ilk oynadığım oyun ghostbasters adlı filmden uyarlanmış yukardan gelen hayaletleri cıv cıv vurmaktan ibaretti. işte o andan sonra hayatım değişti, artık evimde bir bilgisayar olmadan yaşayamazdım.
paperboy, ghostbusters, pacman gibi ilk hitler bu alet sayesinde milyonlara ulaşmıştır.
işte bilgisayar hakkında ayrıntılı bilgi ve o zamandan bir dergide çıkan tanıtım sayfası.
http://www.worldofspectrum.org/
http://wotsit.thingy.com/haj/ads-images/size1/spectrum-feb83.jpg

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Hello, please to meet another retro fan. I’m organizer of Speccy Tour, a Sinclair Spectrum games tournament running since 2001.

May be you’d like to have a look at my blog (Speccy Tour blog) and our site (you have links in the blog). And of course I invite you to take part on the tournament if you like it.

Masis Usenmez dedi ki...

hii eduardo, nice to find another retro fan. i wish you kind success with your tournament. i will give your link in my blog also.