Cuma, Eylül 01, 2006

Atari 800 xl


İlkokul üçte ilk bilgisayarıma kavuştum. aslında bir c64 bekliyordum ancak adını daha önce duymadığım atari 800 xl adlı bir alet salonumuzda beliriverdi. heyecandan dört dönüyordum. saatlerimi ve çocukluğumu bu bilgisayar başında geçirir oldum. kaset şeklindeki oyunları bir teybe takıyor sonra da ekranda oyun belirene kadar teybin üstündeki rakamların atmasına bakıyorduk arkadaşlarla. bazen bu rakamlar 250-300ü bulur oyun çalışmaz biz başında boş yere beklerdik. ancak yine de çok eğlenceli bir aletti. bilgisayar açıldığında direk basic karşınıza çıkıyordu. ilk programlama denemelerimi işte bu basic te 80 satır girip bilgisayardan bir bip sesinin gelmesiyle mutlu olmakla başladım.
Decatlon ve pitfall en çok oynadığım iki oyundur bu alette.
8 bitlik bu devi daha yakından tanımak için:
http://atari800.emuunlim.com/

2 yorum:

Adsız dedi ki...

slm

bende de bir tane var şu anda ancak teybi arızalı.

teyp satabilecek biri varsa çok memnun olurum
kartuş, disk drive, kasette alabilirim

Rıdvan Coşkun
rcoskun@ekin.tc
0533 483 68 75

Unknown dedi ki...

bendede commodore 64 vardı sistem aynı