Pazartesi, Aralık 18, 2006

River Raid

1982 yılında activision tarafından atari 2600'ler için çıkarılmış bir shoot'em up oyunudur. türkiye'de atari salonlarının da vazgeçilmezi olmuştur zamanında. oyunda amacımız bir nehir yolunda etrafta duran helikopter gemi bilimum savaş uçağını vurarak ve bu araçlara çarpmadan ilerleyerek görevlerimizi bitirmektir. oyunda yan yan giden gemiler size ter döktürür bir de ilerleyen bölümlerde hızla uçan bir hayalet uçak vardır. river raid içerdiği şiddet nedeniyle almanyada yasaklanmış ve bu yasak 2002 yılında activision'ın bir antholoji çıkarttığı zaman kadar sürmüş. bu yüzden oyun zamanında almanyada değişik bir ünü vardır, el altından çok oynanmıştır.
aşağıdaki site'den river raid'in yeni sürümünü de bulabilirsiniz.
http://www.riverraid.org/

6 yorum:

ezeriko dedi ki...

ben hastasıydım bu oyunun bea... yaşlanıyoruz valla...

Adsız dedi ki...

bu oyun için eskiciden parçalanmış atariyi bile almaya kalktım....mükemmel bir oyun

Adsız dedi ki...

Kaç joystick çöpe gitmiştir bu oyun için tahmin bile edemiyorum. Her yaştan insan oynuyordu bunu kara kutularda.

Adsız dedi ki...

valla acayip duygulandım düşünün benim yaşım 35 babamı 10 yıl önce kaybettim. bu oyunu oynamak için durmadan jeton parası isterdim bababmdan vay bee ne günlerdi. maoo2 ben .

Unknown dedi ki...

en çok sevdiğim oyundu :((

Adsız dedi ki...

River raid

Bu oyun bir efsanedir ya. Nasıl oynardık allahım hala hatırlıyorum. Şmdide online oynayabileceğiniz bir adres veriyorum.